Haberler

Hasta Memnuniyetimiz


kırıkklae yih hastanesi ek bina.jpg

Sağlık Hizmetlerinin gelişiminde önemli bir paya sahip olan, hasta
memnuniyeti hastanemizin temel hedeflerinden birisidir. Hastaların beklenti ve gereksinimleri için memnuniyetlerinin hangi ölçüde karşılanabildiğinin sorgulanıp görüşleri alınarak daha iyi hizmet verebilme çabası içerisindeyiz.
Hastalarımızı, sadece hastanemizde tedavi olduğu süre içerisinde değil, taburcu olduktan sonra da memnuniyetinin devamı için takip ederek yalnız bırakmıyoruz.
Bu kapsamda hastanemiz bünyesinde Hasta Taburcu Takip Birimi hizmete devam etmektedir.
Hasta memnuniyeti için, sağlık sistemi kalitesini iyileştirmek amacıyla, hastaların görüşlerini, beklentilerini ve deneyimlerini değerlendirmek üzere çalışmalarımızın sürekliliği içerisindeyiz.
Hastanemizde uygulanan hasta memnuniyet anketleri, verilen hizmetlerin hasta açısından memnuniyet düzeyinin ve hizmete ilişkin durum tespitinin yapılmasını sağlamaktadır.
Hastanemizde bulunan hasta taburcu takip biriminde de evde sağlık birimi, ayaktan ve yatan hastalarımıza yönelik memnuniyet anketi yapılmaktadır.
Yatan Hastalar İçin;
Servislerde yatan hastalarımızın kaldığı odayı, odalardaki eşyaları, yemek dağıtan personelimizin hijyen kurallara uyumunu, yemeklerin durumunu, doktorun hastalığı hakkında verdiği bilgi seviyesini, hemşirelerimizin ilgisini, servis genel temizliğimiz hakkında geri bildirim alabileceğimiz anketleri gerçekleştirmekteyiz.
Hastanın serviste yattığı odanın temizliği hakkında sorulan  soruya bu ay içerisinde 306 hasta evet temiz derken, 6 hasta hayır temiz değil deyip şikayette bulunmuştur.
Yine, personelin size karşı tutum davranışı konusunda 311 hasta evet derken 1 hasta hayır iyi değil demiştir.
Hastanemizin sunmuş olduğu hizmetten beklentinin, 310 hasta evet  beklentim karşılandı derken 2 hasta olumsuz cevap vermiştir.
Yattığınız serviste size verilen yemeklerden memnuniyet derecesi sorulduğunda,  303 hasta olumlu cevap verirken 9 hasta memnun kalmamıştır.
Tedavi gördüğünüz serviste hemşirelik hizmetine 310 hasta evet hizmetten memnun kaldım derken,  2 hasta memnun kalmamıştır.
İhtiyaç halinde sağlık personeline kolaylıkla ulaşma yönünde ise tüm hastalarımız personellere ulaşabildiklerini ifade etmiştir.
Ayaktan Hastalar İçin;
Hastanemizde kısa süreli bulunan hastalarımızın; danışma ve yönlendirme hizmetlerini, bekleme salonlarını, muayene sürecini, doktorunun ve diğer personelimizin ilgisini, verilen hizmeti değerlendirmesini isteyip, varsa görüş ve önerilerini almaktayız.
Hastanemiz polikliniklerinden, laboratuvar ve görüntüleme hizmetlerinden memnun kaldınız mı? Sorusuna 96 evet memnun kaldım derken, 1 hayır memnun kalmadım demiştir.
Evde Sağlık Hizmetleri İçin;
Evde sağlık ekibi aynı gün size ulaştı mı? Sorusuna 44 hasta evet derken hayır ulaşmadı cevabı olmamıştır.
Evde sağlık ekibinden memnun kaldınız mı? Sorusuna ise yine 44 hasta evet deyip, hayır denmemiştir.
Evde sağlık ekibi sizin ihtiyacınızı karşıladı mı? Sorusuna da 44 hasta evet deyip, hayır cevabı verilmemiştir.
Hastanemiz Başhekimi Op. Dr. Yusuf ALBAYRAK ” Bu durumdan yola çıkarak, her ay düzenli olarak yöneticilerle yaptığımız toplantı sonucunda, hastalarımızın memnuniyetlerini arttırmak için çalışmalara devam ederken istek ve önerileri dikkate alarak şikayetlerin çözümlenmesi için de talimatlarda bulunarak çalışmalarımıza devam etmekteyiz.
Hastalarımızın geneli hemşire hizmetlerinden, servis şartlarından, yemeklerden ve temizlikten memnun kalırken bazı hastalarımız ise, temizlik şartlarını ve yemekleri beğenmeyip şikayette bulunmuşlardır.
Bunları dikkate alıp incelemeler de bulunarak gerekli müdahaleleri yapmaktayız.
Hastalarımız, genel olarak bu zorlu şartlarda çalışan tüm personellerimize teşekkürlerini iletmişlerdir.
Bizde bir kez daha hastalarımızın nezdinde bütün sağlık çalışanlarımıza teşekkürlerimizi iletmeyi bir borç biliriz.” dedi.

18 Ağustos 2023